rorosire2018.reismee.nl

Dag 8 – 1 Augustus – Naar The Golden Triangle.

Vanochtend eerst even naar de luchthaven. Jacco heeft een dikke Hillux gehuurd voor de komende dagen. We zullen vandaag een aantal bezienswaardigheden in de omgeving gaan bezoeken. Leo zou met ons mee gaan, daar komt helaas iets tussen, ik kan wel een auto lenen. Niet zo groot als die van Jacco, maar het past prima met z’n vieren.

Onze eerste bestemming is de Monkey Cave. Het ligt enigszins verscholen op de weg naar Mae Sai. Het staat niet groots aangegeven en het is niet een plek waar de gemiddelde toerist komt. Het is dan ook niet druk als wij onze bolides de parkeerplaats op draaien. Monkey Cave staat bekend om de vele apen die hier uit de bossen komen en rond hangen, zeg maar hangapen. Vrij om te gaan en staan waar ze willen en heel veel jonkies. We kopen wat banaantjes en pinda’s en het is leuk om te voederen. De locatie is nabij bij een grot, vandaar de naam. Nu hebben ze in Thailand wat met grotten en aangezien het ook regent, komen wij niet verder dan de ingang. We vinden het prima.

Slechts een kwartiertje verder rijden ligt Mae Sai. Mae Sai is de noordelijkste plaats van Thailand en een belangrijke grensovergang met Myanmar (Birma). De grens wordt gevormd door de smalle Mae Sai rivier en via een brug bereik je de Birmeese stad Tachilek. We weten van de vorige keer dat er twee manieren zijn om de grens over te steken, de legale en illegale manier. Oftewel, over of onder de brug. Makkelijk als je geen paspoort hebt. Wij proberen geen van beide, we blijven aan de Thaaise kant en genieten van een heerlijke lunch aan het water. Met z’n tienen een uitgebreide maaltijd voor nog geen €20, waar kan dat nog.

Volgende bestemming vandaag is The Golden Triangle, oftewel het drie-landen-punt tussen Thailand, Myanmar en Laos. Daar waar de Ruak en Mekong rivier samenkomen. Het gebied staat ook van oudsher bekend voor de productie van opium. Iets waar de Nederlanders in het verleden een flijnke hand in handen vanwege de vele (VOC) transporten naar China. Mooie omgeving, erg groen en onderweg een flinke regenbui, want dat hoort er hier in dit seizoen ook bij.

We rijden in ca. 45 minuten terug naar ons resort waar de kids nog even genieten van het zwembad. Leo heeft voor ons een lokaal specialiteiten restaurant geboekt. Heerlijk gegeten, prima atmosfeer, en ook hier weer voor bijna niets.

Daarna met de mannen nog even de roof-top bar bezocht in het centrum van Chiang Rai. Altijd leuk.

Straks gaat onze reis verder, naar Laos. Jacco en Vanessa gaan naar Chiang Rai, onze wegen zullen hier scheiden. Volgende week zien we elkaar weer