rorosire2018.reismee.nl

Dag 16 – 9 Augustus – Klong Plu Waterfalls

Ik ben Inmiddels weer aardig opgeknapt, net zoals het weer vandaag. Het ziet er veel belovend uit. Ik word wakker en denk dat ik Olifanten hoor. Toch nog een beetje in de war? Niets blijkt minder waar, er zit een Olifantenkamp net naast ons, hadden we nog niet ontdekt. Die kant van de straat waren we nog niet opgelopen. Blijkt één van de mindere kampen te zijn, daarwaar de dieren niet zo netjes worden behandeld, dus we zullen er ook niet echt verder gaan kijken. Dansende olifanten ? Nee, niet voor ons.

Voor de ochtend staan onze Russische vrienden op het programma. Beach volleybal. Ze zijn keurig op tijd en wij ook, dus we spelen een aantal partijtjes tegen en met elkaar. Rosanja blijft lekker bij ons huisje om te lezen. Het is tenslotte vakantie, niets moet, alles mag. We halen na afloop wat stokjes saté op de lokale markt en wat te drinken. De Orange-Shake is een aanrader.

Jacco en Vanessa hebben een grote auto tot hun beschikkingen met een beetje proppen lukt het ons om er alle negen in te komen… haha. Gelukkig zijn het geblindeerde ramen, dus niemand die het ziet. We brengen een bezoek aan de Klong Plu watervallen wat slechts op een kwartier afstand rijden is van onze resorts. Dus dat we even wat opgevouwen zitten, is niet zo heel erg.

We parkeren de auto en beginnen aan de “klim” naar de waterval. Het is zo’n 600 meter klimmen en klauteren. Waar het eerder in onze vakantie erg druk was bij de Erawan watervallen, zo rustig is het nu. En heel eerlijk gezegd, dit is een echte waterval. Het water stort zich tientallen meters naar beneden door een smalle kloof. Onder aan de waterval heeft zich een meertje gevormd en ook hier kunnen we zwemmen. Je moet dan wel de nieuwsgierige vissen trotseren. Ze doen niets, het is alleen een vreemde gewaarwording om tussen vissen van het formaat kooikarper te zwemmen.

Na een uurtje houden we het voor gezien en gaan terug naar het basiskamp. Onderweg zien we nog wat leuke tentjes en andere activiteiten, dus we moeten even kijken wat we de komende dagen gaan doen. We eindigen meteen biertje bij ons op het terras en doen een kaartspelletje. Eten doen we ineen lokaal restaurant met een Thaise keuken. Na nog een paar wedstrijdjes poolbiljart te hebben gedaan gaan we rond middernacht slapen. Feyenoord staatdan nog 0-0 …. Grmpffffff.

Wim

De uitslag van Feyenoord zal je vandaag niet vrolijk gemaakt hebben. Lamlendige instelling.