rorosire2018.reismee.nl

Dag 21 – 16 Augustus – Inmiddels weer thuis

Van de laatste dagen van onze trip was er geen verslag. Niet omdat er niets te schrijven viel, dat lukt eigenlijk altijd wel, maar omdat het toen gewoon een strandvakantie was. Toch nog maar even het toetsenbord ter hand genomen om het geheel netjes af te sluiten. Voor later, voor het verhaal bij de foto’s. Na de leuke dag op White Sand Beach op vrijdag was het de laatste (zater)dag op en om ons resort vertoeven. Beetje zwemmen, beetje lezen, beetje gamen. Niets meer, niets minder. De familie van Lammeren trekken er nog wel op uit, op onderzoek naar het noordelijkste puntje van het eiland. Het resort aldaar is erg mooi, maar niet echt gastvriendelijk. Ook zij keren al snel weer terug om nog even te genieten van het eigen zwembad. We eten ’s-Avonds nog even lekker met z’n allen en vieren alvast een beetje Renée haar 14e verjaardag. Met taart en kaarsjes, wat ter plaatse nog even door Vanessa wordt geregeld. Dat het maar negen kaarsjes zijn, neemt ze op de koop toe. Er waren er niet meer voorhanden.

Zondagochtend. Inpakken, Bye Bye Thailand. We gaan weer op huis aan. Het zal een lange reis worden. Wij hebben een mini-van geboekt die ons op zal ophalen bij het resort. Jacco zal met zijn huurauto achter ons aanrijden. Ko Chang is bergachtig, haarspeld bocht na haarspeldbocht, de Alpe d’Huez is er niets bij. Ik spoor de chauffeur aan om Jacco te lossen, maar die blijft in het wiel. Zelfs op de veerpont die ons naar de vaste wal brengt lukt het niet. Ook niet tijdens de 300 kilometer lange tocht naar Bangkok. Haha, maar bij de tolpoortjes zijn we ze te slim af. De chauffeur heeft een pass, Jacco moet contact betalen. Wij winnen, zijn als eerste op de luchthaven. Beetje competitie moet er zijn toch ? En als die er niet is, moet je het zoeken ..

We eten nog wat met elkaar .. voor het laatst “Flied Lice voor Fibty Bath”. Het verveeld nooit, smaakt ons nog steeds. Alhoewel de roep om spinazie ook te horen is. Nu is het wachten totdat we mogen vertrekken … Onze vlucht is pas om 01:30 uur naar Dubai.

Andere ochtend. 05:00 uur Dubai slaapt nog, toch is het al 35 Graden Celcius. Luchtvochtigheid hoog. We hebben een tussenstop van 10 uur, kunnen we de stad nog bezichtigen. Visa on Arrival gaat soepel en voor we het weten zitten we in de metro. Advies van een vriendelijke man op het station is een dagpas te kopen voor weinig. De specerijen markt is niet geheel wat we er van verwachten en omdat ook de temperatuur inmiddels verder oploopt vluchten we de airco in. Op naar de shopping Malls. Wat een luxe, hier zit werkelijk alles, alle grote en dure merken. Ook kijken we onze ogen uit naar de hoogbouw hier met natuurlijk als bliktrekker de “Burj Khalifa”. We ontmoeten ook nog even Arjen, vriend van Jacco uit de tijd dat ze beide bij de Beursbengels in Amsterdam voetbalden. Hij leidt ons nog verder rond en zo komen we ook nog even bij het Dubai Aquarium en de Waterfalls … ter info .. allemaal binnen de shopping Mall, dat is toch wat anders als Hoofddorp Centrum.

Na het afscheid terug naar de luchthaven voor de resterende vlucht naar Dusseldorf. Daar staan onze auto’s … Jacco lost mij na de benzinestop bij Arnhem. We staan weer gelijk. Het kan mij niet bommen, ik kijk uit naar mijn eigen bed ….

Inmiddels dus terug en weer aan het werk. Renée gisteren een jaar ouder geworden. We kijken terug op een mooie vakantie met lieve vrienden. Making memories …..

Mirjam

Welkom terug!

Marjoke Klaver

Bedankt dat we weer mochten genieten ban jullie fantastische reis, wat hebben jullie weer mooie momenten met elkaar meegemaakt, koester deze.
Nog gefeliciteerd met jullie dochter en werkse maar weer??