rorosire2018.reismee.nl

Dag 12 – 5 Augustus – Chiang Mai en Luang Prabang II

Vandaag eerst het verhaal van Jacco, Vanessa en de kinderen.

Vanochtend een beetje uitgeslapen. Al hoewel .... Vanessa was wel al vroeg op pad voor bezoekje aan lokale foodmarket.

Na het ontbijt (pannenkoek met nutella!) op weg naar een handwerkdorp, San Kamphaeng. Ff vergeten dat het zondag is, dus weinig bedrijvigheid. Wel een flinke tropische regenbui. Gelukkig konden we schuilen op een overdekte foodmarkt. Na een koffietje, ijs en wafels vervolgde we onze weg naar een orchidee & vlindervalei, Sai Nam Phung. Het was er warm maar de moeite waard. Vlinders hebben een hele bijzondere betekenis voor ons..!

Dan keren we terug naar onze accommodatie. Geen tijd gemaakt voor lunch dus ham/cheese en tonijnsandwich laten bezorgen op ons eigen terras.

We rusten een uurtje en dan hup de shuttlebus van het hotel weer in naar de zondagmarkt. Wat een happening is dat..de hele stad staat vol met marktkraampjes! Hier kopen we een souvenier, daar eten of drinken we wat. Erg gezellig!

Vanavond op tijd naar bed want morgen staat ons een lange reisdag naar Koh Chang te wachten…

En hoe verging het de familie de Rooij in Luang Prabang ?

De wekker eens niet gezet, een beetje uitslapen. Ik merk dat ik in een ander ritme begin te komen. Waar ik normaal een biologische klok heb die gelijk loopt met een atoomklok, merk ik dat ik e.e.a. kan los laten. Zo lekker, vakantie. Houdt overigens niet in dat ik niet eerder wakker ben dan de rest. Ik pak een douche en besluit even naar buiten te gaan. Eén en al bedrijvigheid voor de deur. Lokale food markt met levende have.

Hier gelden andere regels. Van alles wordt er verkocht. Vis en vlees en dan ongekoeld, keuringsdient van waren zou hier een hartverzakking krijgen. Bedoeling is dat het verkocht wordt voordat het echt warm begint te worden. Ik struin door de smalle steegjes en kijk mijn ogen uit. Levende eenden, kikkers en vogels. Alles in rieten manden. Te koop voor de beste bieder. Om op te eten. Ik ben getuige van de koop van 2 eenden. Eten voor vanavond.

Als ook de rest wakker is nemen we de fietsen mee van het hotel. Die staan er voor het grijpen. We fietsen wat door de oude stad en verkennen de omgeving. Wat is het leuk hier. En zo relaxed. Winkeltjes in overvloed. We willen nog graag een excursie doen hier en laten ons adviseren van de mogelijkheden. We hebben er eentje uitgekozen, maar daarover morgen meer.

De rest van de dag vertoeven we op terrasjes, en vooruit .. we laten ons nog maar eens masseren. We weten dit keer ook een keer westerns. Frietjes met kip of een hamburger. Smaakt goed.

Nu weer terug in het hotel nadat we op een terrasje nog een biertje hebben gedaan. Bijna middernacht, welterusten en tot morgen.

Reacties

Reacties

Anca

Veel liefs.

Anita

Leuk reisverhaal weer, Laos bekend land voor ons. Gaan jullie ook de rondgang van de monniken nog zien? ( in Lusng Prabang. Moet je wel vroeg voor opstaan maar dat is het meer dan waard.

Christel Heemskerk

Geweldig om jullie verhalen te lezen! Wat maken jullie veel mee. Geniet nog lekker samen. Enne...Rosanja voordat je t weet mag je weer werken! Ik ben vandaag weer begonnen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!