rorosire2018.reismee.nl

Dag 6 – 30 Juli – Transfer en Nachttrein naar het Noorden

Vannacht allemaal goed geslapen. We gaan eens kijken of het de komende nacht ook zo zal zijn. We gaan namelijk verkassen, naar het 800 kilometer verder in het Noorden gelegen Chiang Rai. We hebben eerst een taxirit van ca. 4 uur voor de boeg, van Kanchanaburi terug naar Bangkok. Het is een lange rit, maar we kunnen onze eigen muziek draaien, dat is wel zo lekker. “Welkom in de feesttent, van links naar rechts en Joost die anders geaard is”, alles komt voorbij. Het is zoals verwacht erg druk onderweg, maar we hebben voldoende speling ingebouwd en komen ruim op tijd aan op Hua Lamphong, het treinstation in Bangkok.

Omdat alle stoelen in de wachthal zo goed als bezet zijn ploffen we met onze koffers neer op de grond. We halen wat eten in de foodcourt en zorgen dat de magen goed gevuld zijn. Eerdere ervaringen met de nachttrein waren in het verleden minder, dus we zorgen dat we goed voorbereid zijn. Maar het kan verkeren in een paar jaar tijd. We reizen nu zelfs 2e klasse, hebben daardoor geen eigen cabine, maar delen het treinstel met anderen. Toiletten zijn (nog) schoon en het ziet er prima uit. Ook het eten aan boord is veel beter geworden. We vertrekken op tijd, maar dat kan je aan een Thai wel over laten.

Morgen om 07:15 uur zullen we als het goed is aankomen in Chiang Mai en daarna gaan we gelijk door naar Chiang Rai. Er zullen 2 taxi’s klaar staan voor ons om de rit van ca. 190 kilometer te overbruggen. Daarna zullen we wel even klaar zijn met het reizen.

Eén voordeel van vandaag, het heeft zo’n beetje de hele dag geregend, dus niet verkeerd voor een transfer. We laten zo onze bedden opmaken en maken ons klaar voor de nacht .. Kedeng .. Kedeng .. Hoehoe …… Tot morgen.

Jolanda

Truste!

Wilbert

Gaaf hè die nachttrein naar Chiang Mai. Een feest om mee te maken. Ben benieuwd of ze in de 3e klasse (Als deze überhaupt nog bestaat) nog altijd beesten meenemen? Veel plezier verder.