rorosire2018.reismee.nl

Dag 5 – 29 Juli – Raften op de River Kwai

Een rustige start vandaag, laat ontbijt, uitslapen voor de kids. Het heeft flink geregend in Thailand de afgelopen periode, gevolg is dat ook op de River Kwai het water erg hoog staat. Gisterenavond geboekt voor een rafting tocht, even spannend of het vandaag door zou kunnen gaan. Om 09:00 uur komt het sein “okay”, het gaat door.

We genieten van het zwembad op het resort, het ontbijt en van elkaar. Goed gezelschap deze vakantie. Pick-up om 13:00 uur. Mini-van is op tijd en we worden verder stroomopwaarts gedropt bij een Karen Long-Neck dorp. Nou … geen langnek gezien, maar daar kwamen we tenslotte niet voor. Commercieel bedrijf. Alligator show, Oiifant riding en ook rafting. Weten niet wat ons eigenlijk te wachten staat. We worden met een 4-wheel drive, of wat daar voor door moet gaan, gedropt bij ons vlot. Zwemvesten worden uitgedeeld, die van mij zit zoals gebruikelijk wat strak, en off we go. De River Kwai heeft een aardige “flow”. Hoogwater betekent dus dat het allemaal wat sneller stroomt als normaal. Waar we normaliter 45 minuten over zouden doen, is nu in no-time gedaan. Op uitnodiging van onze kapitein mogen we wel het water in. Wie durft als eerste? Het nodigt Rosanja uit om een ouderwets bommetje te maken. De rest volgt. Wel even spannend, want wat zwemt er allemaal nog meer in deze rivier ? We komen ongeschonden aan bij de finish en eerlijk is eerlijk, toch wel een avontuur.

De middag vertoeven we nog even bij ons resort om vervolgens het centrum van Kanchanaburi op te zoeken. De weekend drukte is inmiddels voorbij en het geeft ons de gelegenheid om de brug te bezoeken, de lokale markt en even aan te schuiven in het drijvende restaurant. Na een versnapering verkassen we 2 kilometer verderop waar meer bedrijvigheid is. Hier vinden we op advies van andere Nederlanders een lokaal super restaurant. Voor nog geen € 40 doen we ons tegoed aan de lokale lekkernijen. Fried rice, vis, kip en een verkoelend biertje. Een mooie avond, zoals het hoort.

Inmiddels zijn we terug op ons resort en is de nacht gevallen.

Morgen vetrekken we weer. Met de taxi naar Bangkok en dan met de nachttrein naar het Noorden van Thailand. Op zoek naar Leo. Niet die van het bier, maar een maatje van mij uit een ver verleden. Runt daar samen met zijn vrouw een Italiaans restaurant, Het wordt een lange reis, maar is de moeite waard, we kijken uit naar het herzien met deze geweldige gozert.

Karlien

Zo leuk om jullie berichten te lezen!

henk en car

Wik genieten elke dag met jullie mee. !!! Erg leuk en gr.v.ons

Oomsie

Weer een movie tocht.En de Groetjes aan je grote vriend

Raymon

Zet hem op kanjers... make more memories

Gertjan

Ontzettend leuk om te lezen. Roeping als schrijfert gemist.

Corrie v Vegten

Wat een geweldige vakantie en wat kan jij geweldig schrijven heerlijk meegenieten met jullie.