rorosire2018.reismee.nl

Dag 1 – 25 Juli – Aankomst in Bangkok

Een lange reis, kan niets anders zeggen. Vliegen vanaf Düsseldorf is prima, maar als je vlakbij Schiphol woont is dat toch wel een dingetje. Toch is het de moeite waard vanwege de goedkopere ticketprijzen, zeker als je met zo velen bent als dit keer. Jacco en Vanessa met de kinderen reizen met ons mee, of wij met hen, het is maar net hoe je het bekijkt. We vetrekken met wat vertraging van Düsseldorf en hebben een tussenstop op Dubai. Emirates is een prima luchtvaartmaatschappij en we zetten veilig voet aan de grond in het klamme Bangkok. Een taxi brengt ons door het drukke verkeer naar het hotel Pantip Suites. Onderweg zien we weer het onderscheid tussen luxe en de minder bedeelden. Hoogbouw en Bouwvallen. Bangkok is een wereldstad met ca. 10 miljoen inwoners die altijd en allemaal net tegelijk een andere kant op willen. De drukte went echter snel en het gekrioel, het geluid en de geur, het begint zelf als “lekker” aan te voelen.

Na aankomst nemen we even een break bij het zwembad, althans de kinderen. Wij genieten van de koelte en een verfrissing op het terras. Niet te lang blijven zitten, anders slaat de vermoeidheid alsnog toe, Moeten snel in het ritme komen, het scheelt 5 uur met de tijd in Rotterdam. We doen nog even snel wat boodschappen bij 7Eleven, douchen en dan de buurt verkennen. Op zoek naar een restaurant. We zien genoeg lokale “buiten” restaurantjes, maar het begint een beetje te druppelen, en er is niet overal plaats voor negen, dus we besluiten ergens binnen te gaan zitten. Thai food is altijd lekker en al doet de naam Brother’s Bar dat niet vermoeden, is dat het enige wat er te krijgen valt. Tel daarbij op dat we het 3x moeten uitleggen wat we graag willen eten, uiteindelijk komt het altijd goed, is dit gewoon genieten. We hebben ook nog live muziek vanavond van een duo wat achteraf eigenlijk best aardig klonk. Het niveau karaoke ver voorbij zeg maar. We doen ons tegoed aan de lekkernijen en wandelen op ons gemak terug. Om nog even verrast te worden door de op de heenweg al gesignaleerde ratten. Ook dat hoort er bij.

Morgen vroeg op, dan gaat het echt beginnen, we gaan fietsen.

Astrid Remijn

Geweldige stad!
Geniet ervan!

Han

Dit is het begin..
Zoals we van je gewend zijn heb je het weer mooi vertaald.
Dit beloofd nog een mooie periode te worden waarbij je ons weer op mooie verhalen zult traceren.
We zien er naar uit, veel plezier allen en weer gezond terug.

Jolanda

Geboren schrijver ben je! Fiets ze morgen!!

Esther

Ik geniet weer heerlijk van je verhaal. Veel plezier morgen!

Wilbert

Heel veel plezier met z'n allen.

Wij gaan volgen en vervolgens ook schrijven op onze vakantie.

Geniet ze.

Angélica

Heerlijk om weer jullie reisavonturen te lezen.
X

Odin

Heerlijk leesvoer na een dag hard werken! Enjoy! ?

Sandra

Kijk uit dat jullie morgen niet pijn in de billetjes krijgen!!

Irma

Heerlijk, veel plezier!
Ps Renee geen boterhammen pindakaas voor het fietsen ?

Marja

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Lekker jullie reis verslag lezen bij een temperatuurtje van +25 in de tuin savonds. Echt vakantie!